Toyota Safety Sense
Nový standard bezpečnosti.
Vylepšené funkce bezpečnostního paketu Toyota Safety Sense jsou připraveny pomáhat všem řidičům na cestách.
KOMPLEXNÍ BEZPEČNOST PRO MODERNÍ DOPRAVU
Provoz na silnicích je nepředvídatelný a dokáže každému řidiči připravit zcela nečekaná překvapení. Chytré bezpečnostní prvky od Toyoty jsou dalším krokem na cestě k autonomnímu řízení. Byly vytvořeny s úmyslem, aby každá Toyota bezpečně dojela do cíle své cesty.
PŘEDSTAVUJEME SYSTÉMY SAFETY SENSE
Pokud jde o využívání nejmodernějších technologií pro zvýšení bezpečnosti automobilů, hraje Toyota v současné době prim. Každý nový model Toyoty je standardně vybaven základními systémy, jako jsou systém včasné reakce na riziko kolize (PCS) nebo systém varování před nezamýšlenou změnou jízdního pruhu (LDA). Zjistěte více o každém z nich a podívejte se, jak fungují.
Funkce
- Zvukové a vizuální varování na přístrojovém panelu
- Podpora brzdění
- Automatické brzdění v případě, že řidič nereaguje
Systém používá kameru a radar nebo laserový senzor k rozpoznávání překážek, aby zabránil nárazu vašeho vozidla do zádě jiného automobilu nebo minimalizoval riziko střetu.
Systém pomocí kamery monitoruje intenzitu pouličního osvětlení, rozpoznává zadní svítilny vpředu jedoucích vozidel i světlomety protijedoucích automobilů, aby zamezil oslňování jiných řidičů.
Funkce
- Přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly
- Přepínání mezi potkávacími a dálkovými světly
Systém pomocí kamery rozpoznává část dopravních značek používaných v Evropě a informuje o nich řidiče.
Funkce
- Rozpoznávání dopravních značek
- Informace o dopravním značení se zobrazují na přístrojovém panelu
Systém LDA pomocí kamery určuje polohu vozidla vůči vodorovným pruhům na vozovce. Řidič bude upozorněn vždy, když jeho vozidlo začne přejíždět pruh bez indikace změny směru. Vylepšená verze dokáže rozpoznat, že řidič na varování při opuštění jízdního pruhu nereaguje, a následně aktivním zásahem do řízení provede korekci směru v zájmu bezpečnosti jízdy.
Funkce
- Detekce přejetí jízdního pruhu
- Zvukové a vizuální varování na přístrojovém panelu
- Automatická korekce řízení a udržování vozidla v jízdním pruhu (prostřednictvím funkce SC)
Funkce
- Zvuková a vizuální výstraha na přístrojovém panelu (když se vozidlo blíží k okraji pruhu nebo krajnici vozovky)
- Automatická korekce trajektorie jízdy
- Sledování středu jízdního pruhu *
* Podmínkou sledování středu jízdního pruhu je aktivace adaptivního tempomatu (ACC).
Systém prostřednictvím kamery a radaru rozpoznává vodorovné pruhy na vozovce a udržuje správnou polohu vozidla vzhledem k těmto pruhům. Systém umožňuje přejíždění z pruhu do pruhu při použití znamení o změně směru jízdy.
Systém za pomoci radaru a kamery udržuje stálý odstup za vozidlem jedoucím vpředu. Ve verzi pokrývající všechny rychlosti jízdy je dále možné automaticky uzpůsobovat rychlost podle vpředu jedoucího vozidla, resp. automaticky zastavovat a rozjíždět se v koloně vozidel.
Funkce
- Udržování konstantní rychlosti
- Přizpůsobování rychlosti podle vozidla vpředu
- Automatické zastavování a rozjezdy při dopravních zácpách
Funkce
- Udržování konstantní rychlosti
- Přizpůsobování rychlosti jízdy podle vozidla vpředu
- Automatické zastavování a rozjezdy při dopravních zácpách
- Rozpoznávání rychlostních omezení
- Přizpůsobování rychlosti jízdy podle rychlostních omezení (s potvrzováním ze strany řidiče)
Systém za pomoci radaru a kamery udržuje konstantní rychlost a stálý odstup za vozidlem jedoucím vpředu. Systém kromě toho rozpoznává dopravní značky a doporučuje příslušnou úpravu rychlosti.
Systém Upozornění na dopravu za vozem (RCTA) upozorňuje řidiče na vozidla blížící se ze strany ve slepém úhlu výhledu, například při couvání ven z parkovacího místa. Pokud RCTA rozpozná blížící se vozidlo, aktivuje zvukový alarm a rozbliká varovné kontrolky ve vnějších zpětných zrcátkách. Ve verzi s automatickým brzděním (RCTAB) kromě toho dokáže sám vozidlo zastavit.
Funkce
- Detekce pohybu v prostoru za vozidlem
- Akustické varování a rozblikání kontrolek v zrcátkách
- Automatické brzdění (s funkcí BA)
Funkce
- Detekce pohybu v prostoru za vozidlem
- Akustické varování a rozblikání kontrolek v zrcátkách
- Automatické brzdění v případě, že řidič nereaguje (s funkcí BA)
Systém sledování slepého úhlu (BSM) používá radarové senzory k nepřetržitému sledování prostoru ve slepém úhlu výhledu řidiče s cílem rozpoznat přítomnost jiných vozidel. Pokud řidič použije směrový ukazatel, BSM varuje řidiče aktivací kontrolky ve vnějším zpětném zrcátku na příslušné straně vozidla.
Systém doporučuje odpočinout si od řízení v případě, že se vozidlo začne pohybovat nerovnoměrně a příliš často vyjíždí z pruhu bez použití směrového ukazatele, neboť to může značit nadměrnou únavu řidiče, který by v jízdě neměl dále pokračovat.
Funkce
- Monitorování trajektorie vozidla
- Rozpoznávání nerovnoměrné jízdy a možné únavy řidiče
- Zobrazování šálku kávy v podobě ikony na přístrojovém panelu s doporučením odpočinout si
Funkce
- Detekce překážek
- Zvukové varování
- Potlačení zrychlení
- Podpora brzdění
- Automatické brzdění v případě, že řidič nijak nereaguje
Systém za nízkých rychlostí jízdy prostřednictvím předních a zadních parkovacích senzorů rozpoznává překážky před vozidlem i za ním. Zamezuje nehodám způsobeným prudkým zrychlením kvůli nechtěnému sešlápnutí plynového pedálu.
Systém eCall automaticky kontaktuje záchranné složky v případě nehody, kdy došlo k aktivaci airbagů, případně za jiných okolností, kdy systém rozpozná, že došlo k vážné nehodě. Zašle údaje o přesné poloze vozidla a počtu lidí na palubě. Tlačítkem eCall je také možné obrátit se na záchranné složky přímo; hovor se spojí přes vestavěnou SIM kartu, aniž by majiteli byly účtovány jakékoli poplatky.
Funkce
- Nouzové volání v případě aktivace airbagů
- Automatické přivolání pomoci v nouzi
- Ruční přivolání pomoci tlačítkem SOS