Představujeme novou generaci Toyoty Hilux
V pořadí už devátá generace Toyoty Hilux přináší zásadní proměnu ikonického pick-upu. Model, který se stal symbolem odolnosti a spolehlivosti, nyní vstupuje do moderní éry. Toyota u něj poprvé nabídne hned tři typy pohonů – klasický spalovací s mild-hybridní technologií, plně elektrický a do budoucna i vodíkový.
Hilux tak pokrývá široké spektrum potřeb zákazníků – od tradičních uživatelů, kteří vyžadují hrubou sílu a robustnost dieselového motoru, až po flotilové zákazníky hledající bezemisní provoz. I přes technologický pokrok si však zachovává to, co ho proslavilo: robustní rámovou konstrukci, vynikající terénní schopnosti a legendární spolehlivost.
Nový design a propracovaná technika
Exteriér Hiluxu působí robustněji a dynamičtěji než kdykoli předtím. Přední část zdobí nová maska s nápisem TOYOTA, doplněná štíhlejšími světlomety a mohutným nárazníkem. Mezi praktické novinky patří nový schůdek pod korbou pro snadnější přístup i přepracované boční nášlapy. Všechny verze budou nabízeny výhradně s karoserií Double Cab.
Kabina Hiluxu prošla kompletní modernizací. Inspiraci čerpá z nového Land Cruiseru, a díky tomu působí výrazně kvalitněji a přehledněji. Nové horizontální uspořádání palubní desky doplňuje 12,3″ digitální přístrojový štít a centrální dotykový displej infotainmentu. Vylepšena byla také konektivita – nechybí bezdrátové nabíjení telefonu, nové USB porty pro zadní sedadla ani možnost připojení k aplikaci MyToyota, která umožňuje sledovat polohu, stav paliva nebo historii jízd.

Spolehlivý naftový motor s elektrickou pomocí
Základem evropské nabídky bude verze Hilux Hybrid 48V, kombinující 2,8litrový vznětový motor s mild-hybridním systémem. Ten zahrnuje 48V lithium-iontovou baterii umístěnou pod zadními sedadly, elektromotor/generátor a měnič napětí. Tato technologie zajišťuje hladší a tišší jízdu, zlepšuje reakce při rozjezdu a přispívá ke snížení spotřeby paliva.
Hilux si přitom zachovává všechny své pracovní schopnosti – unese až tunu nákladu a utáhne přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny. Komponenty hybridního systému byly navrženy pro maximální odolnost a zachování brodivosti až 700 mm. Terénní schopnosti podporuje systém MTS s volbou typu povrchu i panoramatické zobrazení okolí vozu, které pomáhá při přesném manévrování.
Plně elektrická a vodíková budoucnost
Vedle mild-hybridu přichází také první čistě elektrický Hilux BEV. Ten využívá lithium-iontovou baterii o kapacitě 59,2 kWh a dva elektrické motory – po jednom na každé nápravě. Kombinovaný točivý moment činí 205 Nm vpředu a 268,6 Nm vzadu, což zajišťuje stálý pohon všech kol. Dojezd podle WLTP činí přibližně 240 km a vůz zvládne přepravit až 715 kg nákladu nebo táhnout přívěs o hmotnosti 1,6 tuny.
Do budoucna Toyota potvrdila i vývoj verze s vodíkovým palivovým článkem. Ta se má na trh dostat v roce 2028 a bude využívat technologii známou z modelu Mirai. Vodíkový Hilux představí další krok k bezemisní mobilitě a rozvoji vodíkové infrastruktury v Evropě.
Sledujte novinky z OLFIN Car
Nový Hilux zatím do showroomů nedorazil, ale jeho příchod se blíží. Jakmile dorazí první vozy, dáme vám vědět. Sledujte sociální sítě a web OLFIN Car, aby vám tato důležitá novinka neunikla.

Plně elektrická a vodíková budoucnost